Berita Terupdate dan Terakurat

Kumpulan Berita Terkini Dan Menarik

Visit Us

LightBlog

Senin, 23 Oktober 2017

Pembunuh Paling Sadis Di Dunia





Dalam sejarah perjalanan hidup manusia, ada masa dimana hidup para penjahat yang melakukan praktek atau pembunuh di luar akal sehat kita...
mereka melakukan pembunuhan sadis bahkan tega untuk memutilasi korban hingga beberapa bagian. Langsung saja kita simak 10 pembunuhan paling sadis di dunia :



Dr. Harold Fredrick Shipman


Dr.Harold Fredrick Shipman merupakan seorang doktor berbangsa Inggris dan merupakan seorang pembunuh paling sadis dalam sejarah dunia. Dia telah membunuh sekitar 250 orang.Sebagai seorang doktor yang dipercayai, Dr. Harold menjadi tokoh yang disegani dalam masyarakat pada masa itu. Namun rekan kerja serta pengurus mayat mula mempersoalkan angka kematian yang tinggi di kawasan tersebut dan bilangan pembakaran mayat wanita yang ditandatangan oleh Dr.Harold.
Beberapa mayat kemudian telah digali semula dan melalui proses post mortem. Ujian post mortem mendapati kesemua mayat mempunyai kandungan diamorphine dalam sistem badan. Sebenarnya Dr. Harold telah menyuntik dosis berbahaya yang dapat membawa maut dengan sengaja ke dalam badan pasien sehingga menyebabkan kematian. kemudian Dr. harold membuat dokumen palsu wasiat untuk mendapatkan harta mereka dan mengesahkan pembakaran mayat untuk menghapuskan bukti. Hakim telah menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup sebanyak 15 kali berturut-turut dan menegaskan agar Dr. Harold tidak dibebaskan. Tetapi, Dr. Harold telah melakukan bunuh diri dengan tali gantung pada tahun 2004 dalam sel penjaranya di Penjara Wakefield.



Pedro Alonso Lopez


Pedro Alonso Lopez merupakan seorang pembunuh kejam dari Colombia yang telah membunuh lebih 300 orang gadis di seluruh Amerika Selatan. Cara dia membunuh para gadis tersebut adalah dengan menggoda dan kemudian menarik mereka ke kawasan sunyi atau ke dalam bangunan terbengkalai sebelum membuat serangan seksual sebelum mencekik mereka sehingga mati. Pedro ditahan selepas salah satu cobaan menculiknya gagal dan dia terperangkap dengan peniaga pasar.Dia mengaku membunuh lebih 300 orang namun pihak polisi hanya mempercayai kata-kata Pedro setelah sebuah kejadian banjir yang mengalirkan satu kubur yang tersimpan mayat-mayat yang telah di bunuh olehnya. Akhirnya, 53 lagi mayat dijumpai. Pedro terbukti bersalah dan dihukum penjara di Ecuador selama 18 tahun sebelum diantar ke penjara Colombia dan dipenjarakan seumur hidup.



Daniel Camargo Barbosa


Daniel Camargo Barbosa ialah seorang pembunuh yang telah melakukan serangan seksual dan membunuh lebih 150 orang gadis remaja di Colombia dan Ecuador pada tahun 70-an dan 80-an. Setelah melarikan diri dari penjara di Colombia, Daniel mengaku telah membunuh lagi 72 orang remaja perempuan sepanjang masa melarikan diri. Daniel semula ditahan di Quito dan dipaksa untuk membawa pihak polisi ke tempat pembuangan mayat yang belum ditemui. Dia terbukti bersalah pada tahun 1989 dan dipenjarakan selama 16 tahun. Namun, pada tahun 1994, Daniel telah dibunuh oleh seorang pria yang merupakan sepupu salah seorang mangsa pembunuhan Daniel.





Pedro Rodrigues Filho


Pembunuh dari Brazil ini telah ditangkap pada tahun 1973 dan divonis pada tahun 2003 atas kesalahan membunuh sekurang-kurangnya 71 orang. Pedro Rodrigues Filho telah dijatuhkan hukuman penjara selama 128 tahun walaupun sistem undang-undang Brazil tidak membenarkan siapapun ditahan melebihi 30 tahun.Pedro mula membunuh seawal usia 14 tahun. Pada usia 18 tahun, Pedro telah membunuh 10 orang mangsa. Semasa dipenjarakan, Pedro telah mengambil nyawa ayahnya sendiri. Kemudian, dia telah membunuh 47 orang lagi secara beterusan. kasus pembunuhan berganda ini menyebabkan hukuman penjara Pedro ditambah sehingga menjadi 400 tahun.



Gary Ridgway


Pada tahun 2001, Gary Ridgway telah ditangkap untuk 4 kasus pembunuhan namun dia mengaku bahwa dia telah membunuh sekurang-kurangnya 70 orang wanita di seluruh Washington sekitar tahun 80-an dan 90-an. Dia telah diselamatkan dari hukuman mati dengan memberikan alasan jelas berkaitan setiap pembunuhan dan membawa pihak polisi ke lokasi mayat setiap mangsa. 5 orang mangsa telah dilempar ke dalam Sungai Green yang telah menyebabkan Gary menerima julukan "The Green River Killer". Gary telah divonis kesalahan atas 49 pembunuhan dan menjalani hukuman penjara seumur hidup.



 Tommy Lynn Sells


Tommy Lynn Sells telah mengaku membunuh 70 orang mangsa antara tahun 1985 hingga 1999, dan menjadikan dia salah seorang pembunuh paling berbahaya di Texas. Pembunuhan yang dilakukannya sangat sadis, antaranya adalah dengan menikam seorang remaja perempuan berusia 13 tahun sebanyak 16 kali. Tommy  menceroboh masuk ke dalam bilik seorang anak berusia 10 tahun dan menikamnya dan ditinggalkan. Namun, kanak-kanak itu tidak mati dan berhasil menghubungi keluar mereka. anak itu telah memberikan gambaran secara jelas mengenai Tommy yang membawa kepada penahanannya. Tommy kini masih dipenjarakan di sebuah penjara keamanan tinggi di Livingston, Texas dan akhirnya akan menjalani hukuman mati.



 Andrei Chikatilo


Andrei Chikatilo merupakan seorang pembunuh dari Soviet yang mempunyai gelaran The Butcher of Rostov. Dia telah membuat serangan seksual, membunuh dan mencacatkan sekurang-kurangnya 52 wanita dan kanak-kanak di Rusia antara 1978 sehingga 1990. Setelah ditangkap, Andrei mengaku melakukan sejumlah 56 pembunuhan dan 53 daripadanya dibicarakan di sidang. keluarga mangsa beramai2 membuat permohonan kepada pihak berkuasa supaya membebaskan Andrei agar mereka dapat membunuh Andrei dengan tangan sendiri. Namun, Andrei tetap dipenjarakan sebelum dihukum mati oleh pasukan penembak pada tahun 1994.



John Wayne Gacy


John Wayne Gacy telah membuat serangan seksual dan membunuh 33 orang lelaki muda dan remaja lelaki dalam pembunuhan kejam antara tahun 1972 hingga 1978 di Chicago. Dia akan memancing mangsa datang ke rumah dengan menjanjikan uang atau pekerjaan sebelum membunuh mereka dengan mencekik menggunakan torniquet.26 mangsa telah ditanam di dalam ruang di bawah rumahnya dan mayat selebihnya dibuang ke dalam Sungai Des Plaines. John telah menjalani hukuman penjara selama 14 tahun sebelum dihukum mati menggunakan suntikan maut pada tahun 1994.



Charles Ng dan Leonard Lake


Charles Ng dan rekannya, Leonard Lake telah merampok, menyiksa dan membunuh antara 11 hingga 25 orang mangsa di sebuah ladang kepunyaan Leonard di California, Amerika Serikat. jenajah mereka diketahui publik pada tahun 1985 apabila Leonard membunuh diri selepas ditangkap dan Ng ditangkap ketika mencuri di kedai perkakas. Polisi kemudian memeriksa ladang Leonard dan menemui bagian2 badan manusia. Charles Ng membuat percobaan melarikan diri ke Kanada namun dia telah diserah balik kepada Amerika Serikat dan menjalani persidangan pada tahun 1998. Charles Ng dijatuhkan hukuman penjara sampai mati atas 12 kasus pembunuhan di Penjara San Quentin.



Ted Bundy


Pada tahun 70-an, Ted Bundy terkenal sebagai salah seorang pembunuh paling kejam di dunia selepas menculik dan membunuh banyak wanita muda dan gadis remaja. Dia dengan berani menyapa dengan wanita-wanita ini di tempat awam yang terbuka, setelah itu membawa mereka ke tempat yang sunyi sebelum membuat serangan seksual dan membunuh mereka dengan kejam.Ted telah memancung leher sekurang-kurangnya 12 mangsa dan menyimpan kepala mangsa di dalam rumah apartemennya sebagai trofi. Semasa melarikan diri, dia sempat melakukan tiga lagi pembunuhan. Namun Ted akhirnya ditangkap dan divonis atas kesalahan pembunuhan berganda yang membawa hukuman mati. Dia telah dihukum mati menggunakan kursi listrik pada tahun 1989.


Itulah berita mengenai 10 pembunuh paling sadis di dunia.. kita tetap harus berhati-hati kepada siapapun yang kita tidak kenal.. dan jangan gampang tertipu oleh penampilan yang menarik..
Terima kasih karena telah meluangkan waktu untuk membaca artikel kami.. Kami akan terus berusaha untuk menghadirkan berita - berita menarik untuk dapat menghibur anda semua.
semoga selalu bermanfaat dan selalu dapat menghibur anda semua menghibur anda semua...


XinCoupon, menawarkan berbagai voucher promo sampai dengan 90% serta promo produk dengan harga murah. Dapatkan Voucher Diskon Fashion, Diskon Otomotif, Spa & Massage, Makanan, dll yang sangat menarik. 
Belanja Kupon Diskon secara Online Murah dan Mudah, 
XinCoupon.com solusinya.



#killer #pembunuh #sadis #berita #beritaterakurat #beritaterkini #viral #hot #hits #pembunuhan #case #promo #termurah #diskon #sale #belanja #online

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LightBlog